Wednesday, March 10, 2010

فیلتر می شوم پس هستم

سعی می کنم صورتم را کش بدهم، دنداندهایم را نشان بدهم و ادای لبخند زدن دربیاورم یعنی من عصبانی نیستم. نه اصلا عصبانی نیستم، مگر تا کجا و تا چه حد می شود عصبانی شد و داد زد و هوار کشید و ناسزا گفت؟ یک جورایی انگار بدن ها و یا مغزهایمان کرخت و سست شده از بس هر روز شوکه و یا عصبانی و یا ناراحت شده ایم.
به لطف فی/لتر/ینگ بی حساب و کتاب مخابرات سرور فوتوبلاگ در ایران فیلتر شد. آدرسی که از سه سال پیش فعال شده بود و یک جورایی برایم مثل کارت ویزیت بود از دست رفت. نه اینکه فقط بلاگ من و سرور فوتوبلاگ ، تمام سایت ها و فوتوبلاگ هایی که امکان آپلود رایگان عکس را دارند فیلتر شده اند. در حالی که عکس ها و فیلم های وقایع اخیر بیشتر در سایت های معتبر خبری منتشر شده اند. این همه اصرار بر محدود کردن کاربران را نمی فهمم در حالیکه هر روز نرم افزارها و سخت افزارهای جدیدی برای گذر از پراکسی ها در دسترس قرار می گیرد.
امروز به فیلتر/ینگ جدید و جالبی برخوردم که فکر می کنم بد نیست به مسولین سخت کوش مخابرات برای این همه تسلط به تکنولوژی تبریک بگویم.
عکس اول از پست "روز قدس به رنگی دیگر" -چند پست قبل- فیلتر شده است. نمی دانم این عکس به خاطر حضور دو زن جوان فیلتر شده و یا به خاطر رنگ شال هایشان و چگونگی فیل/ترینگ این تصویر هم برایم سوال شد. احتمال می دهم بر اساس حجم رنگ سبز و شمایل زنانه و یا نمی دانم چه؟ من نه از کامپیوتر سر در می آورم و نه از سیستم فیل/ترینگ
ولی فکر می کنم مخابرات دارد آنقدر آش را شور می کند که قیافه اش هم تهوع آور می شود.


16 comments:

  1. نه اونقدارم پیشرفته نشدن! اگر تست کنی این سه تا آره:
    http://1.bp.blogspot.com/
    http://2.bp.blogspot.com/
    http://3.bp.blogspot.com/
    ولی این یکی نه:
    http://4.bp.blogspot.com/
    برای همینه که عکس سوم هم آره!ـ

    ReplyDelete
  2. ولی برای من همه ش آره
    فکر می کنم به سرور اینترنتی مون هم بستگی داره

    ReplyDelete
  3. چهارمی برای من پیغام خطای گوگل می‌ده:
    Not Found
    که البته طبیعی هم هست ولی سه تای اولی آره!ـ

    ReplyDelete
  4. اره .منم چند روز پیش به فوتو بلاگت سر زدم دیدم فیلتره
    این روزا اگه سایتی .وبلاگی فیلتر نباشه شک می کنم

    ReplyDelete
  5. سلام آبجي

    خدا مي دونه اين وضع تا کي مي خواد اينجوري بره

    ReplyDelete
  6. زهره سلام
    اومدن لوگوی وبلاگ منم که اسم خودمه رو فی لت ر کردن ولشون کن چند وقت دیگه دستشون برسه خدا هم فی ل تر می کنن حتی عکس منم تو همین کامنت به همین درد دچاره

    ReplyDelete
  7. سلام آبجي
    سال نو مبارک
    انشالا هميشه شاد و سلامت باشيد

    ReplyDelete
  8. زهره ی عزیز
    بذار نفهمند
    که رد و اثر ما در دل ماست
    در دل هم
    ...
    دست بر دهان از این تهوع مزمن سر می زنیم به هم
    از در نه ! از پنجره .. از دریچه .. از روزنه
    تکثیر می شیم
    تو نگاه هم
    تو یاد هم
    ...
    ......

    ReplyDelete
  9. ماه ِ مسدود شده ی من مااه می شه
    ماه تو ماااه
    به قول دوستی
    ادامه می دیم
    تا ماااااااه

    ادامه می دیم
    تا ما
    تا تمامیت ما
    مااااااااااااااا

    اما اونها
    تا کجا می خوان ادامه بدن ؟

    ReplyDelete
  10. فردا صبح خورشید طلوع می کند همه شب ها صبح تموم میشن

    ReplyDelete
  11. فیلتر این تک عکس برداشته شده ولی ظاهرن فوتوبلاگ رو باید از دست رفته بدونم

    ReplyDelete
  12. اَی بابا!دغدغه هایی که نمی توانیم به تصویر بکشیم

    ReplyDelete
  13. این روز ها اگه فیلتر نشی مشکوکی که نکنه تو هم اره . ولی حالا نه . مال منم فیلتر شد این سومیش بود تازه این یکی هم بود

    www.va3onak.com

    باز هم هست ولی این دو تا اخریش بود.

    ReplyDelete
  14. بر اندوه شما و سهم پایین رفتنتان از آن پله متروک سکوت میفرستیم و در انتظار آوای خسته گالشهای دوست گرامیمان امشب را هم صبح میکنیم. به قول ریلکه غم سحرگاه نوینی است که در آن نادیده ها به دیدار ما می آیند. پس مشکل چیست؟ آن دو گیلاس سرخ همزاد را از گوش بچین و روی میز ما بگذار. ما برای تمام زندگان که رنگ مردگی دارند جام میزنیم. اینجا سخن از عشق است"

    ReplyDelete
  15. شما همچنان فیلتر می شوی پس هستی
    بابا یه چیز جدید پیلیز

    ReplyDelete